September 3, 2016

KAYUHAN MERDEKA PATRIOTIK FUN RIDE 2016 UITM PENANG

3/9/2016 - Pagi tadi aku bersama 4 lagi sahabat gerek telah kayuh di satu acara Kayuhan Merdeka Patriotik Fun Ride 2016 di UITM Pulau Pinang Permatang Pauh. Acara kayuhan fun ride ini biasanya di jalan raya sahaja.

Pada awal kayuhan selepas flag off, kawalan trafik dan keselamatan di dalam keadaan terkawal dengan kawalan di setiap simpang dan marshal bermotorsikal sangat membantu peserta kayuhan.

Cuma di pertengahan jarak kayuhan selepas lebih kurang 20km, kawalan keselamatan peserta2 semakin longgar. Hampir berlaku kemalangan di mana kelompok perserta dihadapan kami nyaris2 berlanggar dengan sebuah motorsikal yang secara melulu cuba masuk ke lorong tanpa menghiraukan keselamatan peserta, nasib baik tiada kemalangan serius berlaku.

Kami berhenti rehat di sebuah sekolah iaitu Sekolah Kebangsaan Permatang Buloh, Kepala Batas dan kami dihidangkan dengan pisang dan air di situ.

Satu lagi kejadian yang tidak diingini di mana2 acara kayuhan di mana kami terpaksa berhenti di lampu trafik berhampiran dengan UITM kerana tiada kawalan keselamat peserta di situ.

Alhamdulillah kami tiba di garisan penamat dengan selamat dan kami menerima medal dan sijil penyertaan di garisan penamat.

Terima kasih kepada Faizal & Anuar kerana sudi menemani aku sepanjang acara kayuhan ini. Kami bersembang dan enjoy di sepanjang jalan laluan. Dah nama pun fun ride kan buat apa penat2 kayuh laju2, bukan ada ranking pemenang, semua akan dapat medal, haha. Yang penting jersey cun ala jalur gemilang.
















No comments: